Sergi Juárez, graduat en Multimèdia pel Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) amb la seva companya, Tania Rodríguez, graduada en Enginyeria Industrial per la Universidad Politécnica de Madrid, han creat una plataforma educativa mòbil per a la gestió, comunicació i connexió en temps real entre pares, educadors i responsables de llars d’infants i escoles infantils.

“L’app surt d’escoltar als usuaris i les seves necessitats”, asseguren. “La nostra feina ha estat recollir informació i programar l’app. Parlant amb amics i companys de feina vam detectar una sèrie de carències. Les mares i els pares actuals viuen molt la tecnologia i nosaltres van crear Childcare On, per posar al dia la comunicació entre les llars d’infants i els pares”, expliquen. “Per una banda, trèiem el paper i per l’altra banda, tots els usuaris tenen un espai personal on accedir a informació específica de cada alumne, és a dir, menjars, biberons, temps de descans, activitats”. L’app també inclou un xat per intercanviar observacions entre pares i educadors; a més d’un altre apartat per a les comunicacions o circulars generals, per publicar fotos, horaris, menús… La plataforma ja s’ha posat a prova en diverses poblacions i els resultats són molt positius. Tania i Sergi afirmen que “el més important és haver unificat en una plataforma el dia a dia d’una llar d’infants. A més, és una bona eina per posar en contacte permanent educadors, mares i pares, pares separats i avis.”

L’aplicació Childcare On té versions en català, castellà i anglès i es pot descarregar per als sistemes Android i iOS. Aquesta innovadora plataforma educativa ha estat escollida, en el marc del programa Inicia XII Emprenedoria de l’Ajuntament de Barcelona, com la millor iniciativa educativa. Tania i Sergi saben que només acaben de començar: “volem continuar millorant l’aplicació, sobretot escoltant l’entorn que té les necessitats. La innovació tecnològica en l’educació és un món molt gratificant, molt ampli i on es pot treballar pels descosits.” Els objectius immediats inclouen anar incorporant millorar i donar a conèixer l’app, fer publicitat, anar a fires, perquè a aquests dos emprenedors els agrada la innovació, la innovació que ajuda als altres.