L’equip Beyond_FS està format per 15 antics integrants dels projectes Formula Student i Smartmoto Challenge. Dirigit pel professor Emili Hernández, de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), l’equip va participar a la cursa 24H de Barcelona, una carrera de resistència de cotxes, amb un Nissan Juke Nismo 200 CV que va ser especialment condicionat per una carrera on van participar 68 equips – només 4 d’Espanya.

La iniciativa sorgeix ja fa un any, quan el professor Hernández pregunta a antics components del Formula Student, que ara ja estaven treballant com enginyers a la indústria, si els interessa -i poden quadrar-ho amb la seva feina habitual- preparar un cotxe per córrer en carreres “de veritat”. La resposta va ser molt positiva i amb el suport de l’equip Black Motorsport i del Centre Tècnic de Nissan es va poder realitzar el somni de molts dels integrants: participar en una carrera de resistència de 24 hores. Després de 8 mesos de feina, el cotxe estava a la graella de sortida.

Més enllà de participar a la carrera, el vehicle també s’ha fet servir com a laboratori d’idees. Durant la cursa, es van realitzar les comunicacions entre pilot i boxes amb Skype i 4G – facilitat per Orange – i també es va utilitzar telemetria sobre Internet durant els entrenaments lliures. S’ha calculat l’aerodinàmica del cotxe i dels alerons gràcies a la col·laboració del BSC-CNS (Barcelona Supercomputing Center – Centro Nacional de Supercomputación) i del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC). I també,  gràcies a l’empresa NUB3D, es va poder fer enginyeria inversa d’un model a escala del Nissan Juke per poder obtenir el model 3D, pas previ als càlculs aerodinàmics. D’aquesta experiència en sortiran alguns projectes final de carrera dels participants.

L’equip està molt satisfet amb els resultats. Finalment, van acabar a la posició 48 (en algun moment de la cursa van arribar a estar a la 40) però en bona part per culpa d’una sortida de pista forçada per altres participants que els va fer aturar 2 hores i mitja al box a les 4.30 de la matinada. Per sort, van poder tornar a la pista i acabar la carrera.

I ara? Planificant la propera temporada. I com s’han animat volen preparar un cotxe guanyador per la seva categoria i veure si poden córrer al Campionat d’Espanya de Resistència a més de les les 24 Hores. Però, és clar, ja estan parlant d’un pressupost que supera els 150.000 euros… L’equip està segur que els aconseguirà. Els seguirem la pista!